O Szkole
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Nawigacja
Artykuły » Szkolne koło PTTK » Bartne 2012 wyjazd klas II TS i III TI
Bartne 2012 wyjazd klas II TS i III TI

W dniach 8-13 października młodzież naszej szkoły z klas III TI 8 osób, 9 III TPS i jedna z I TPS przebywało na wycieczce szkolnej w Beskidzie Niskim.

Pomysłodawcą i organizatorem wyjazdu był p. Andrzej Zółkoś, opiekunami p. Robert Huńczak i p. Krystyna Michalik.

Celem wycieczki było poznanie walorów krajobrazowych Beskidu Niskiego, a w szczególności Magurskiego Parku Narodowego oraz kultury i historii Łemków. Bazą wypadową było dla nas schronisko PTTK w Bartnem.

Program wycieczki obejmował:

Dzień 1

Wycieczka piesza do rezerwatu skalnego   Kornutyz praktycznymi ćwiczeniami  z zakresu terenoznawstwa. Zwiedziliśmy zabytkową cerkiew grekokatolicką w Bartnem,  spotkaliśmy się z miejscowym księdzem prawosławnym, który w ciekawy sposób przybliżył nam życie obecne iprzeszłość łemkowszczyzny.

zdjęcia

Dzień 2

Byliśmy w stadninie koni huculskich w  Gładyszowie, gdzie wszyscy próbowaliśmy jazdy konnej na  hucułach.

Dzień 3

Spędziliśmy na grach terenowych i rozgrywkach paintballowych.

zdjęcia

Dzień 4

Spędziliśmy ten dzień na wycieczce objazdowej po zachodniej części Beskidu Niskiego. Zwiedziliśmy średniowieczne miasto Biecz- poznając jego przeszłość, kościoła Sękowej wpisany na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO,Gorlice z muzeum Bitwy gorlickiej oraz historyczne cmentarze z I wojny światowej w Gorlicach i na Przełęczy Małastowskiej

Dzień 5

Odbyliśmy pieszą wycieczkę do dawnego kamieniołomu łemkowskiego.Był to doskonały sprawdzian naszych umiejętności posługiwania się mapą i kompasem.

zdjęcia

13 października w godzinach porannych powróciliśmy do domów pełni wrażeń i z nadzieją na kolejną tego typu wyprawę.

Część wycieczki została sfinansowana przez Radę Rodziców – dziękujemy, w przyszłości liczymy na równie hojne wsparcie.

Podziel się z innymi:

Ostatnio
2,820,957 unikalne wizyty

od 2007, M.Juszczak, A.Wyskwar
Si-fusion. Vse pravice pridržane. Powered by PHP-fusion. Designed by Si-Fusion.